Og så blev det sy tid

Et lækkert garn alternativ til en Hvirvelvind

Så er jeg tilbage på blogpinden igen. Jeg har simpelthen været lagt ned af den ondeste omgang sygdom. Jeg har simpelthen hen været ramt af samtlige betændelser der næsten findes her på jorden inden for 3 uger. Først en ond omgang halsbetændelse krydret med en grim forkølelse, så en motherfucker slem mellemørebetændelse som indtil videre har efterladt mig med stort set ingen hørelse på mit ene øre. Jeg sluttede så lige hele omgangen af med en kold lungebetændelse fået i gave af min kære datter Ebba.

Jo jo det har været fornøjelig. Har haft det så slemt at jeg ikke strikkede så meget som en enkelt lille maske i dagevis. Har altid sagt til pigernes far at hvis jeg lige pludselig hverken kunne strikke eller drikke Pepsi max, så skulle han ringe 112 med det samme, for så var jeg 110 % sikker døende. Heldigvis kunne jeg stadig drikke en smule max, så han holdt heldigvis fingrene fra 112 knappen.

Når jeg ikke kan strikke, så er det heldigvis godt at jeg har folk til den slags, og mens jeg var nærmest døende har en af min fantastiske teststrikker Camilla strikket en Hvirvelvind op i garn alternativ, som lige netop nu er blevet inkluderet i opskriften. Har du allerede købt den, så skulle der meget gerne lange en opdatering i din mailbox lige om lidt.

Jeg har længe haft lyst til at tilføje et garnalternativ til opskriften, for jeg synes at den strikkefasthed som blusen strikkes i gør at det godt kan være lidt svært at finde et alternativt. Man er lidt låst af at garnet både skal kunne ramme en fasthed på ca 10 masker = 10 cm samtidig med at det ikke bliver for tungt og varmt.

Valget er faldet på Kos fra Sandnes kombineret med en tråd silk hair fra Lana Grossa, men du kan i princippet også bruge Air fra Drops eller Snefnug fra Camarose og så kombinere med dit yndlings mohair garn.

Udover at give en lækkert og blød Hvirvelvind, så får du også en lidt tættere bluse end hvis  du  bruger Puno fra Gepard alene. Kombinationen af de to tråde giver dig også en masse muligheder for mange fine effekter  ved at bruge to tråde med forskellige nuancer.

Jeg kunne fx godt forestille mig en smuk Hvirvelvind strikket i en tråd pudderfarvet Kos kombineret med en hvid silke/mohair. Det tror jeg vil give den smukkeste melerede effekt.

Hvis du godt kunne tænke dig at gramse på Hvirvelvind i den overnævnte kombination, så smut forbi Citystoffer i Aarhus, der hænger Camillas fine version lige netop nu og pynter i deres fine butik, hvor du selvfølgelig både kan købe opskrift og garn, hvis du skulle få lyst til at få en Hvirvelvind på pindene.

Opskriften kan også som altid købes på min lille webshop lige her.

Og så blev det sy tid