Lidt nyt til hjemmet

Strikkeopskrift // Hvirvelvindsweater

a817795f-abe3-49e1-8a4e-08085b65b5d5Er der en opskrift som jeg virkelig har glædet mig til at udgive, så er det opskriften på Hvirvelvind. Hold da fast hvor har jeg arbejdet hårdt og længe på at få lavet en helt perfekt opskrift til jer.

Den har virkelig godt blod, sved, tårer og tålmodighed i stride strømme.

Ideen til Hvirvelvind fik jeg da Bølgegenser hysteriet var på sit højeste. Jeg var egentlig ret vild med den, og havde længe planer om at strikke en til mig selv, men af en eller anden årsag kom jeg aldrig i gang. Tror ganske enkelt jeg fik nok af den.

Selvom jeg havde fået nok af selv Bølgegenseren så var jeg slet ikke færdig med selv ideen om at strikke noget let og luftigt med samme look.

Så jeg gik ellers på jagt efter inspiration og en dag faldt jeg over en sweater på H&M hjemmeside som jeg faldt pladask for. Selvfølgelig var den lavet i 100 % akryl, så at købe den var fuldstændig udelukket.

Men glemme den kunne jeg gik, og så en dag gik jeg ellers i gang med at designe min helt egen version. Den skulle være let og luftigt med masser af hulmønster og med fine ballon agtige ærmer.

Garnvalget faldt på Gepards Puno garn som er et rigtig lækkert garn som kommer i flere fine farver. Garnet er let og luftigt takket være teknikken hvor man fylder et nylon net med let og luftigt alpaka.

Første forsøg var helt ved siden af. Trods strikkeprøve så så det helt tosset ud da jeg først gik i gang med at strikke selv opskriften op. Den var ganske enkelt strikket på en alt for lille pind, og det fine hulmønster kom overhovedet ikke til sin ret. Så jeg pillede det hele op.

Så gik jeg ellers i gang igen. Bevæbnet med en ny og luftigt strikkeprøve og med en pind 9 fik jeg endelig det look som jeg oprindeligt gik efter. Desværre varede lykken kort. Jeg måtte indse at diagramstrik og alt for meget tv kiggeri ganske enkelt ikke går hånd i hånd, og pga af alt for mange små fejl undervejs trævlede jeg igen det hele op.

3. gang skulle så være lykkens gang, og efter et par små bump på vejen var jeg endelig færdig med min Hvirvelvind, og opskriften var klar til teststrik.

5663f402-d6dc-41df-9684-db94d2571ee0

Nu en månedstid senere og efter mange timers strik hos mine teststrikkere er opskriften endelig færdig. Jeg tror aldrig at jeg har været så stolt af en opskrift før. Det er ganske enkelt blevet lige som jeg havde tænkt mig, og jeg glæder mig usigeligt meget til at se alle jeres fine version der ude. Og husk selvom det er sommer udenfor kan man allerede sagtens nu gå i gang med vintergarderoben.

Køb opskriften lige her

GOD FORNØJELSE.

2 kommentarer

  • J.lundberg@stofanet.dk

    Hvor køber jeg opskriften på trøjen hvirvel vind ?
    Vh Lone

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • A nordic knitting tale

      Det gør du på shop.anordicknittingtale.com

Lidt nyt til hjemmet