Kaffe, strik og friske syrener fra haven

Et styk Holly taske

523719c0-4c8a-49e6-9c6e-4b761c5a70feHolly taske // snefnug sweater 

Så har jeg igen været lidt tavs. Denne gang har der været en rigtig god grund, og det er denne baby, som jeg har brugt den sidste uge på at køre igennem symaskinen.

Det er intet mindre end Holly tasken skabt af Line aka Marapytta.

Jeg købte for længe siden mønstret, og et kit bestående af stof, og alle de dele man skal bruge til tasken af Line, men har ikke rigtig kunne komme i gang, men så for en uge siden tog fanden ved mig og så gik jeg ellers  i gang med den, og så gik det ellers over stok og sten. Som altid har jeg mega svært ved at ligge et projekt fra mig, når jeg først er kommet i gang.

Mønstret er som sagt Lines, og kommer med noget nær den mest detaljerede syvejledning jeg nogensinde har set. Line har været lagt et MEGET stort arbejde i det her mønster, og guider dig igennem alle processer med både ord og billeder.

Jeg har aldrig syet en taske før, men med lines vejledning så gik det næsten som en leg. Den eneste del af processen som drillede en lille smule var da jeg skulle samle mønstret. Jeg klippede nemlig alle delene ud på en gang, og det var altså en stor fejl. De var helt umulige at matche, og jeg endte faktisk med at printe det hele ud en gang til, og så klippede delene ud en for en og samle undervejs. Og så gik det meget nemmere. Bare et lille tip.

Tasken er som sagt rimelig nem at sy, primært pga Lines syvejledning. Uden den var tasken ikke ligefrem et begynder projekt, men med den vejledning i hånden, så vil jeg vove den påstand at bare du er i besiddelse af lidt gå på mod, stædighed og den lille symaskine kørekort, så skal det nok.

Tasken er også ret sjov at sy. Den består af mange forskellige sy teknikker, og det er jeg altså ret vild med. Så bliver man hele tiden udfordret.

Jeg er overbevidst om at det her ikke bliver min sidste Holly taske, og jeg drømmer allerede om en lyserød, en i leopard og måske en blomstret mere, og så sidder jeg klar ved tasterne den dag Lines udgiver en stor version af Holly.

Mønsteret kan købes lige her, og kig endelig rundt i Lines lille shop, hun har flere mønstre til salg, og hun har lovet at der er flere på vej.

355ef629-7369-4986-b03f-157c2cd9054b

Kaffe, strik og friske syrener fra haven