Om masser af sommerstrik

Masser af fine culotte bukser

4e7920f7-a8c9-4c53-982c-192ad052943dDem som flittigt følger med på Instagram ved at jeg her på det sidste er blevet bidt af et par gale culotte bukser. Opdagede dem for nogle måneder siden, og det var jo som at få en kæmpe åbenbaring.

Bukser som hverken strammer, og hvor der er altid er plads til et stykke brunsviger mere, og som samtidig bare ser knald godt ud. Det er da fandme rent win win.

Jeg har egentlig aldrig været en buksepige. Tror jeg sammenlagt har eget 10 par jeans/bukser siden jeg blev voksen. Især jeans har jeg virkelig en aversion imod. Måske nok især fordi jeg aldrig har fundet et par som bare sidder helt perfekt på mig.

Jeg er nemlig velsignet (eller forbandet om man vil) med en vaskeægte timeglas facon. Forholdsvis brede hofter og en meget smal talje. Det er jo egentlig sikkert meget pænt, når det kommer til jeans, så er det virkelig ikke en fordel.

Kort sagt så er problematikken altid; skal de passe i taljen kan jeg ikke få dem op over hofterne, og skal de passe over hofterne er de mindst 10 cm for store i taljen.

Man skulle så tro at det at få to børn kunne få has på det lille problem. Desværre nej. Min talje og hoftemålet er vokset sådan nogenlunde proportionelt.

Så problemet eksisterer desværre stadig.

Men nu har jeg ganske enkelt fundet den helt perfekte buks, og hvad endnu bedre er, er at de simpelthen er møgnemme at sy. Man behøves således kun minimale sy kundskaber for at kunne kreere sådan et par her.

Det røde par tog mig vel 1,5 – 2 timer mens pigerne legede på deres værelse. Easy peasy siger jeg bare.

Jeg har brugt det her mønster, som jeg ved det ene par bare har forlænget en smule, så bukserne ikke stumpede. Mønsteret er nemt at gå til og med fine forklaringer på engelsk, men mønsteret er faktisk så nemt, at du sikkert ikke engang behøver dem.

Jeg er især vild med den måde elastikken syes på. Det er virkelig genialt, hvis man ofte kæmper med rullende elastikker i løbegangen. Nu bliver den ligesom hvor den er.

Hvis du går i gang med at sy, så kan jeg godt anbefale at få en størrelse eller to ned. Jeg syede først efter en 40, men de var kæmpe, og jeg måtte sy dem en del ind. De røde er syet efter en 36, og de passer helt perfekt.

Det beige par er syet i det her stof fra Metermeter.dk. Det er 100 % viscose og virkelig lækkert. Det føles helt blødt mod huden, og falder så skønt.

Det røde par er syet af noget viscose/polyester stof fra Pretty Mercierie. Normalt holder jeg mig langt væk fra polyester, men da jeg kun skulle på det til bukser, og da der også var viscose i tog jeg chancen og købte det. Stoffer virkelig smuk og falder umiddelbart meget smukt. Men desværre så driller den polyester altså bare en hel del. Stoffet klister ret meget til mine ben, og det ødelægger altså det ellers fine fald. Ved ikke om det har været vejret idag der har givet ekstra statisk elektricitet, eller om det bare er sådan med den mængde polyester der er i.

Mit næste par skal helt sikkert syes i det her stof. Har jo allerede syet en kjole i det, og det stof er jeg altså bare vild med. Både fordi det er 100 % viscose, men også farven. Er ganske enkelt overhovedet ikke færdig med lilla igen.

Hvad med jer. Er i buksepiger eller er i mest til nederdel? Og har i også først nu opdaget hvor velsignende behagelige sådan et par cutotte bukser kan være.

Husk endelig at følge min blog, hvis du vil være sikker på at få alle indlæg med. Dette kan gøres på fx BloglovinFacebook eller via Bloggers Delight egen følgefunktion lige her. Hvis du har en Instagram profil, så kan du også følge mig lige her.

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...

Næste indlæg

Om masser af sommerstrik