Set på nettet // børn # 4

Strikkeopskrift // Mors popcorn bomber

0d1e543b-d09e-4e3b-8603-342fdf486bbdSå er den her endelig. Opskriften på Mors popcorn bomber, og den er blevet helt som jeg havde forestillet mig. Med en kort bomber agtig pasform, som bare understreget max meget af Filcolanas tykke og lidt faste i det Peruvian Highland uld, tilsat Tilia mohair for masser af blødhed. Den garn kombi er jeg simpelthen så meget fan af.

Noget andet godt med den garn kombi er at projektet skrider lynhurtigt frem. Jeg tror fx at Signe ikke har været ret meget mere end en uge om at strikke hendes, og en af mine andre teststrikkere brugte ikke engang en uges ferie. Og hun strikkede endda en str xl. Så det er et projekt du kan slå op til, og være færdig med inden for en overskuelige fremtid.

Noget andet som gør den nem at strikkede er at du stort set slipper for de der irriterende vrangmasker. Den strikkes nemlig rundt med opklipning tilsidst. Nu sidder du måske og tænker “klippe i strik det er da en ren selvmordsmission”, og til jer kan jeg kun sige “GØR DET”. Når man først er kommer over den der hurdle med at strik det klipper man ikke i, så ser man sig altså ikke tilbage. Det kan jeg godt love.

Jeg glæder mig max meget til at se hvad i får lavet, og i sær hvilke farver i vælger at strikke den op i. Både highland ulden og tilia kommer nemlig i så mange farver. Selv drømmer jeg dog om en lidt konservativ version i ganske almindelig grå.

Og så vil jeg lige sende en kæmpe tak til mine dygtige teststrikkere som virkelig har speed strikket for at få opskriften  gjort klar til salg.

Opskriften kan som altid købes lige på min hjemmeside lige her.

God fornøjelse med popcornene.

8a8517c2-0f4f-4047-b9c8-9dfb68f021c0

Set på nettet // børn # 4