Endnu en retstrikket turban

Garn anbefaling // Sandnes garn

REKLAME

a149cfb0-3093-4126-ada9-24fcfa573abaDet næste stykke tid her på bloggen vil jeg komme med nogle garn anbefalinger, hvor jeg præsenterer mine yndlingsgarn mærker.

Vi starter med et af mine absolut favorit mærker. Nemlig Sandnes garn.

Det er vist ikke nogen hemmelighed at jeg elsker Sandnes garn. Mange er mine opskrifter er bygget op omkring deres garn, og de sørger også for at mine teststrikkere har noget garn at strikke mine opskrifter op i.

Sandnesgarn var faktisk en af de første garn mærker jeg i sin tid stiftede bekendtskab med. Kan huske en kollega anbefalede det, og fra den dag var jeg solgt.

Jeg elsker at de har så mange kvaliteter at vælge imellem og at de enkelte kvaliteter også findes i forskellige tykkelser. Deres merino uld fås fx både i en kvalitet med en strikkefasthed på 22 masker = 10 cm, dvs en lidt tyk kvalitet, og så findes den også i en tyndere version med en strikkefasthed på 27 masker = 10 cm.

Jeg er også vild med deres farveskala. Der er lidt for en hver smag. Både de lidt mere douchede nuancer og der er også masser til dem der ønsker knald på farveskalaen.

eca58565-7758-4a42-a0f5-6b76f3ae3011

Bare se de her skønne farver. Er de ikke lige til at blive helt i godt humør af?

De kommer også jævnligt med både nye farver og kvaliteten. Fx er nyeste skud på stammen deres babylama, hvor det tilhørende katalog tilfældigvis er skudt hjemme i mit hus, og så er det min dygtige kusine som står bag stylingen.  Jeg har stadig tilgode at strikke noget op i den kvalitet, men det skal jeg altså hurtigt muligt have lavet om på, for det er simpelthen så blødt og lækkert.

Noget man heller ikke kommer uden om, når man taler om Sandnes garn, er den fantastisk kvalitet. Faktisk er det et af de garn mærker jeg har prøvet, hvor der er mindst uldfnuller selv efter meget lang tids brug. Jeg har lige solgt lidt strik, som var strikket op i Sandnes garn, og selvom vi virkelig har vold brugt det, og det har været vasket på uldvask x mange, så var ulden næsten lige så fin som den var da det blev strikket op.

Man kan desværre ikke købe garn på Sandnes egen hjemmeside, når man bor i Danmark. Men heldigvis er der masser af forhandlere i Danmark, så det burde ikke være særligt svært at få fingrene i det lækre garn.

Bor du alligevel lidt væk fra en Sandnes garn forhandler, så er der altid masser af muligheder online. Jeg plejer fx altid at købe mit Sandnes garn på Citystoffer.dk, som også har en fysisk butik i Aarhus. De har stort set alle kvaliteter på lager og i alle farver, og så sender stort set afsted med det samme.

Har i gode erfaring med Sandnes garn og er det måske også jeres yndlingsgarn?

2 kommentarer

  • Kristine Jensen

    Helt enig;) Er også vild med deres garn og deres fine farver. Har lige strikket din morsflæsebluse i deres skappelgarn og den er blevet virkelig fin;)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Pernille

    Helt enig! Især alpakka silken et jeg helt vild med, jeg er dog ikke fan af pind 3, men det skal jeg have fundet en løsning på 😉
    Har strikket et par projekter i lamaen og det er en helt fantastisk kvalitet. Smørblød og let på trods af, at det er de tykke pinde.
    God aften!

Endnu en retstrikket turban