Verden smukkeste stof

Endnu en retstrikket turban

acd5b71f-4364-4b1a-8166-98ebeba9f079Før jul kørte jeg en lille spontan konkurrence på Instagram, hvor jeg udlovede en retstrikket turban strikket af yours truly. Det kom der denne fine turban ud af.

Den er simpelthen så fin, og jeg må indrømme at jeg havde lidt svært ved at sende den af sted. Den farve er nemlig lige i skabet, og jeg pønser meget kraftigt hurtigst muligt at få strikket en til mig selv i nøjagtig samme farve.

Jeg har strikket den i brushed alpaka i farven rosa rubin, og mini alpaka i farven blomme. Begge fra Sandnes garn.

Opskriften på den retstrikkede turban finder du lige her. Den er ganske gratis, og det perfekte begynder projekt. Du skal bare  kunne slå masker op og strikke ret. Så simpelt er det. Det eneste der kan være lidt tricky, og som har voldt nogle af jer problemer, er hvordan den foldes så der dannes den der “knude” foran. Men det er der er der også råd for, jeg har nemlig lavet en lille youtube video der viser hvordan jeg gør lige her. Så kan det altså ikke blive nemmere, så sidder du der ude med en lille strikker gemt i maven, så er der ingen undskyldning for ikke at komme i gang. Bare pas på man bliver voldsomt bidt af det.

Find opskriften lige her, og så må i ellers have god strikkelyst.

3 kommentarer

  • Ghita

    Tak for inspiration. Er helt nybegynder, men er nu gået i gang med en turban.
    Hvor meget garn fra Sandnes gik der til denne?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hanne Odbjerg

    Jeg har strikket din turban i en lyngfarvet garn, Baby Merino, fra Drops. Jeg lavede den i perlestrik på pinde nr 3. Blev rigtig fin.

Verden smukkeste stof