Om hvad jeg har brug min ferie på og om to vandhunde

Strikke opskrift // Mors popcorn bluse

Processed with VSCO with f2 preset

ANNONCE

Så har jeg endnu en egostrik opskrift klar til jer, og denne gang er det verdens lækreste popcorn bluse, som jeg selvfølgelig har valgt at kalde Mors popcorn bluse. Håber i tager godt i mod opskriften.

Ideen med popcorn på en bluse er jo egentlig ikke ny, og bestemt heller ikke min ide. Ganni lavede nemlig for nogle sæsoner siden den smukkeste lyserød popcorn bluse, og siden da har den bluse bare spøgt i mit sind.

Jeg ledte længe efter den perfekte opskrift på en popcorn bluse, men har haft svært ved at finde en som var lige som jeg gerne ville have den. Og så var der jo ikke andet end at gå i gang selv, og nu nogle måneder efter er opskriften endelig klar til salg.

Opskriften kommer med to forskellige garn forslag.

En vinter version som strikkes op i en tråd silke/mohair og  tynd merino uld. Begge fra Sandnes garn.  Sat sammen giver de to tråde altså noget af det mest fantastiske bløde resultatet, og fordi man sætter de to forskellige kvaliteter sammen, er det også muligt at lege lidt med farvespillet ved at vælge to forskellige farver.

Sommer versionen kan strikkes op i Duo garn. Det er et møglækkert garn spundet sammen af en tråd uld og bomuld. Det giver et sommervenligt og samtidig blødt garn, som er helt perfekt til at strikke en popcorn bluse i.

Jeg håber i vil tage lige så godt i mod opskriften på Mors popcornbluse, og jeg kan godt love jer at der er flere egostrik opskrifter på vej. Dem er i nemlig helt vilde med, og det kan jeg godt forstå. Det er nemlig så fedt at strikke noget til sig selv for engangsskyld.

Opskriften kan som altid købes lige her, og så glæder jeg mig ellers til at se masser af fine popcorn bluser der ude i det danske land.

PS. Hvis i undrer jer over at der står annonce i starten af indlægget, så er det ene og alene fordi at Sandnes garn har været så søde at sponsorere garnet til mine søde teststrikkere.

Processed with VSCO with f2 preset

6 kommentarer

  • Inge Marie Klausen

    Hej Olinesmor
    Vil gerne købe opskrift (downloade den)til Mors popcorn bluse, men kan ikke se, hvor jegkan gøre dette!
    Håber du kan guide mig;)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • A nordic knitting tale

      Det kan du gøre på shop.anordicknittingtale.com

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kirsten Fischer

    Hej!
    Jeg synes, din popcornbluse er rigtig fin og vil gerne købe opskriften.
    Desværre er der problemer med at åbne siden.
    Kan du hjælpe mig, når du får tid?
    Mange hilsener
    Kirsten

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • A nordic knitting tale

      Værsgo:

      shop.anordicknittingtale.com

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dorthe

    Hvor meget garn går der til popcornblusen i str. M

Om hvad jeg har brug min ferie på og om to vandhunde