Genudsendelse // Facts om Olinesmor

En sommer flæsedragt

Processed with VSCO with f2 presetANNONCE

Som før skrevet så er jeg i fuld gang med at opdatere Ebbas sommer garderrobe, og nyeste tilføjelse er en meget fin flæsedragt. Se den og find link til både garn og opskrift her i indlægget.

Ebba var til sin 2 års undersøgelse her den anden dag. 90 cm fordelt på 11,7 smukke kg. Så kan jeg da bedre forstå at hun lige pludselig ikke kan passe noget af hendes tøj, og det faktum at hun for tiden æder os ud af huset. Jeg lyver næsten ikke når jeg siger at hun mindst spiser et halvt kg havregryn om dagen.

Det er simpelthen så sødt. Hun åbner selv skuffen med skåle. Tager en skål, og går hen og åbner skuffen med havregryn. Får med stort besvær åbnet bøtten med grynene, og skovler så meget selvsikkert en kæmpe portion havregryn op i skål, for derefter at gå hen til køleskabet, som hun heldigvis ikke kan åbne (endnu), og siger en lyd som betyder “mor der er noget jeg vil have”. Hvorpå jeg tager mælken med hen til bordet, hvor hun allerede sidder klar, med en ske i hånden (som hun også selv har været henne og tage). Så har vi altid et lille skænderi omkring hvem der skal hælde mælken op. Ebba er af den overbevisning at det kan hun da sagtens klare, moderen er ikke helt enig. Det ender næsten altid med et kompromis, hvor vi hjælpes ad. Og så spiser hun ellers dagens måske 5. portion havregryn. Bon appetit siger jeg bare.

Derfor er jeg meget glad for at der netop er hoppet en lille (eller måske stor) flæsedragt af pindene. Opskriften er min egen, og garnet er Lerke garn fra Dale.

Den første model af  flæse legedragten har været en af vores yndlings dragter her i huset, og hver gang Ebba har haft den på har folk jeg har mødt kommenteret på hvor fin den er. Så den hænger virkelig i laser nu, og desuden kan hun kun lige passe den. Så jeg er ret sikker på at den her også bliver et kæmpe hit.

Jeg strikket flæserne lidt kortere end på den første version, og så har jeg lavet en ombukningskant i stedet for den afslutning på flæserne, som jeg lavede på den første version. Det synes jeg faktisk fungerer rigtig godt, og giver dragten et lidt mere enklere look. Så er det tip hermed givet videre. Processed with VSCO with f2 preset

Det er første gang jeg strikker af noget i Lerke fra Dale garn, som er et blandingsgarn i uld og bomuld. Indtil videre er jeg meget tilfreds. Det er nemt at strikke med og det bliver flot jævnt. Nu mangler vi bare at se hvordan det holder til at blive brugt rigtig meget. For jeg spår at den her dragt kommer meget i brug sommeren over.

Opskriften kan som altid købes lige her og garnet finder du lige her (reklame link). Farven jeg har brugt hedder mørkegul, og en rigtig fin senneps agtig gul farve.

Nu glæder jeg mig bare til at se min lille store pige i den meget snart.

Processed with VSCO with f2 preset

Gem

Genudsendelse // Facts om Olinesmor