Gratis opskrift // verdens nemmeste hue

Om 2 fine strikke projekter

strikke

annonce

Mangler du inspiration til dit næste strikke projekt eller er du en af dem, som lige som mig har verdens længste strikkeliste, men som altid lige kan putte et ekstra projekt på, så er det nu du skal læse med, for jeg viser dig nemlig to fine strikkerier, som jeg i al fald snart skal have på mine pinde.

Jeg har virkelig verdens længde strikke liste. Og selvom der virkelig er gang i pindene for tiden, så får jeg ligesom ikke bund i den. Finder hele tiden nye projekter, og så er det lige som 1 skridt frem og 2 tilbage. Men pyt så kommer jeg da i det mindste aldrig til at kede mig.

To projekter som fornyeligt er kommet på listen er de små mamelukker og den mønster strikkede striktrøje.

De er begge to af mine mange yndlings strikkerier.

Mamelukker er næsten snart helt tynd slidte og lige om lidt kan hun ikke passe dem. De er perfekte til vuggestue brug, fordi det er gode at bevæge sig i, og så er der ingen snore som kan være til fare for de små.

Processed with VSCO with f2 preset

De er meget nemme at strikke, og jeg vil næsten vove den påstand at en nybegynder kan strikke dem. Bare man har lidt gå på mod, og ikke er bange for en udfordring.

Jeg bruger dem til hendes striktrøjer, eller til de små fine krave bluser , som jeg efterhånden har et par stykker af. Find DIY til kraveblusen lige her.

Processed with VSCO with f2 preset

Trøjen tog mig en krig at strikke, men er simpelthen helt vild med den. Mønsterstrikken giver den simpelthen den flotteste struktur.

Processed with VSCO with f2 preset

Jeg har lige netop købt noget smukt dueblåt engleuld, som jeg simpelthen tænker vil være helt perfekt til projektet. Og så har jeg endnu til gode at prøve den nye version af Engleuld, som jo er 100 % ren uld uden alpaka, som den jo var før.

Processed with VSCO with f2 preset

Opskriften på mamelukkerne kan du købe lige her:

[shopify embed_type=”product” shop=”olinesmor.myshopify.com” product_handle=”albas-mammelukker” show=”all”]

Mønsteret på striktrøjen kan du købe lige her her.

Og lad dig ikke skræmme af at den er på engelsk. Den er faktisk ret  nemt at strikke når man først kommer i gang. Måske lidt ensformig, men absolut ganske nem.

God fornøjelse.

2 kommentarer

  • Joan

    Skøn trøje. Har lidt svært ved at gennemskue gennem linket, hvor mange størrelser opskriften dækker over.
    Kan du afklare dette?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • olinesmor

      To str. Jeg har strikket den store af dem i alpakaen fra g-uld og den passer nok op til en str 2 år.

Gratis opskrift // verdens nemmeste hue