Om ferie drømme og en ny bil

Om en fin strikket krave

kraveannonce

Er du også vild med små nemme strikke opskrifter, som du kan gøre færdig på en aften, og som samtidig også er god som restegarn projekt, så skal du læse med lige her, hvor jeg tipper om yndige krave opskrifter.

Den anden dag fik jeg en mail fra en køber af Lille Leonoras krave, som ikke rigtig kunne få opskriften til at stemme. Normalt kigger jeg lige opskriften igennem og regner efter, og svarer så. Men den dag var jeg lige i krave strikke humør, så jeg strikkede lige endnu en Lille Leonoras krave.

Det godt ved krave opskrifterne er at de lynhurtigt kan strikkes. Ja faktisk tog det mig ikke mere end lidt over en time, så var kraven strikket færdig. Det havde jeg brug for fordi jeg lige nu er i gang med to maraton strikke projekter, som desværre ikke lader sig færdiggøre på en enkelt aften. Det kommer til at tage mange mange aftener før de er færdige, og det kan altså godt være en anelse dræbende.

Så et hurtigt lille projekt var virkelig tiltrængt.

Et andet plus ved krave opskrifterne er at de er gode som restegarn projekt. I ved de der små rester som nok alle strikke damer/mænd har tilovers når de har færdiggjort et projekt. Tit er det lige nøjagtig nok til at man ikke kan nænne at smide det ud, og alt for lidt til at det kan bruges til ret meget. Og her er krave opskrifterne altså helt perfekte. Ca 20 g og så har du nok til en fin lille krave.

Kraverne er også ret nemme at strikke, så hvis du er nybegynder, så kast dig bare ud et krave projekt. Opskrifterne er meget detaljeret skrevet ned. Du får dermed lige nøjagtigt at vide hvad du skal gøre på hver pind. Ikke noget med at sidde og gætte dig frem. Netop strikke opskrifterne er det jeg hører at de fleste kæmper med når de skal i gang med at strikke. Selve det er strikke er jo ikke atom fysik, men at læse en strikke opskrift kan nogle gange godt føles lidt som om det er en lærebog i netop atom fysik man forsøger at stave sig igennem. Sådan er det ikke med mine krave opskrifter, ja alle mine strikke opskrifter for den sags skyld.

Så kast dig bare ud i det, også selvom du dårligt nok kan strikke ret eller vrang.

Find alle mine strikke opskrifter enten lige her eller her.

God fornøjelse med krave strikkeriet.

De små sandaler er fra Angulus og kan stadig købes lige her. End da til en meget fin pris. De fine bloomers er fra Krutter og kan købes lige her til den nette sum af 119 kr. Elsker simpelthen det blomster print. Bodien er fra Mini Rodini og den finder du lige her. Opskriften på Lille Leonoras krave kan du købe lige her

Gem

Gem

Gem

4 kommentarer

Om ferie drømme og en ny bil