Om feriedrømme og en ny bil

Sommerhus tid, masser af garn og nye ideer

garnSom allerede skrevet  i forgårs så stod den på masser af strikkerier i sommerhuset. Faktisk rigtig meget, og midt i al den strik fik jeg lige pludselig en genial ide.

Jeg vil lave strikke opskrifter.

Jeg har jo allerede strikket en del uden opskrift, og det kan jeg godt mærke at det altså er lidt sjovt. Så hvorfor ikke skrive ned undervejs og tage skridtet videre og udgive opskriften. Det vil jeg så i gang med nu.

Jeg kan huske, at da jeg startede med at strikke , var strikke opskrifter nærmest som at læse russisk. Jeg fattede simpelthen ikke en skid, og det var ligesom om at strikke designerne og erfarne strikkere ligesom havde en hemmelig pagt om at alle andre skulle holdes udenfor for deres hemmelige strikke verden.

Og selvom jeg nu har strikket i næsten 3 år, så har jeg det faktisk stadig sådan en gang i mellem. Strikke opskrift kan bare være det rene volapyk engang imellem.

Her på det sidste fra Littleedithsknit, og her fik jeg altså en åbenbaring. Strikke opskrifter behøves nemlig ikke skrives på et hemmeligt strikke sprog. Det kan rent faktisk også skrives på helt almindeligt dansk, som vi alle kan forstå.

Og det er lige netop hvad jeg også vil. Skrive strikke opskrifter på helt almindelig dansk og på en måde så selv den mest uerfarne strikker kan gå i gang.

Da jeg for næsten 3 år siden besluttede for at gå i gang med at strikke, skulle jeg jo finde en egnet strikke opskrift. Det skulle være en nem opskrift og samtidig også noget jeg kunne tage i brug. Og her stødte jeg virkelig panden mod en kæmpe mur. Alle opskrifter da bare var en smule tilgængelig for en nybegynder var produktet møg hamrende kedelig og ikke noget jeg umiddelbart kunne se mig selv bruge.

Sådan tror jeg faktisk der er mange der har det. De vil gerne hurtigt i gang med at lave noget der kan bruges, og som man faktisk synes er møg pænt i stedet for møg grimt og kedeligt.

Derfor vil jeg lave en masse nemme men mine fine opskrifter. Opskrifter som måske ser avancerede ud, men som i virkelige er temmelig nemme at gå til. Selvfølgelig kombineret med en opskrift som er skrevet på et helt almindelig dansk, og ikke et hemmeligt strikke sprog.

Udover nemme opskrifter og tilgængelige opskrifter, så har jeg også en 3. ting i ærmet, som jeg synes er ret så fantastisk. Den ide holder jeg dog lige for mig selv lidt endnu.

Faktisk er jeg allerede i gang, og mine to første opskrifter er allerede strikket, skrevet ned og sendt afsted til mine dygtige teststrikkere. Det var ret så angst provokerende at sende dem afsted, for det er virkelig nogle meget erfarne strikkere jeg har fået til at test strikke. Tænk hvis de bare sidder og griner deres røv i laser over mit sørgelig forsøg på at lave en strikkeopskrift.

Jeg har masser af andre projekter i hovedet, og jeg har meget svært ved at vælge hvilket af de mange projekter der som det næste skal på pindene og samtidig skrives ned.  Luksus problem det ved jeg godt, for det er da en gave at have så mange ideer i hovedet, at man har svært ved at vælge et af dem.

Mine opskrifter bliver inspireret af gamle vintage opskrifter, som jeg vil redesigne og omskrive så de passer de krav og ønsker vi har til baby strik i dag. Derfor er jeg også gået helt pinterest amok og har fået fingrene i en masse gamle strikke opskrifter. Der gemmer sig en masse guld, det kan jeg godt sige jer.

Bloggen kommer måske til at stå lidt stille over den næste stykke tid, og når jeg tjekker ind, så vil mine indlæg nok være meget strikke orienterede. Det håber jeg i kan bære over med, og at i måske ligefrem synes det er spændende at følge med i processen.

Jeg glæder mig i hvert fald til denne spændende rejse.

PS: Nye projekter betyder naturligvis nyt garn, og et besøg i min ynglings strikke butik her i Odense Tante Grøn resulterede også i masser af nye godter. Glæder mig især til at prøve deres eget uld garn Bøllefrø, som simpelthen laves i de fineste farve. Bla denne mint grønne. Den er simpelthen så smuk.

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...

Næste indlæg

Om feriedrømme og en ny bil