Den dårlige samvittighed

Popcorndragt

popcorndrakt1popcorndrakt2  popcorndrakt4Endnu en lille babystrik er taget af pindene. Den dame kommer virkelig ikke til at mangle strik, eller tøj i det hele taget.

Denne gang blev det til en popcorndragt fra Paelas. Strikket i lækkert blødt bomuld fra Just Nature.

Kan egentlig allerbedst lide at strikke i uld, men selvom man siger at uld også sagtens kan bruges om sommeren, så er der altså dage hvor det bare bliver for varmt. Derfor bliver jeg altså nødt til at bide i det sure æble, og strikke lidt i bomuld engang i mellem, så den lille dame også kan få sig en sommer garderobe.

Dragten var utrolig nem at strikke, og det tog mig ikke mere end et par aftener. Kan virkelig kun anbefale Paelas‘ opskrifter. De er meget pædagogiske, og man skal altså ikke lade sig skræmme af det norske. Jeg er ellers et fjols til at forstå både svensk og norsk, men skrevet norsk er altså næsten lige som dansk, og er der noget jeg ikke forstår på norsk, så kigger jeg i den engelske del, og så er der næsten altid bingo.

Er utrolig tilfreds med resultatet, elsker de små popcorn, at den kan åbnes mellem benene og så synes jeg elastik detaljen bag på er rigtig fin. Farven er også helt perfekt, og passer så godt til en lille sommer glad baby pige.

Nu håber jeg ikke i er træt af at se på hjemmestrikket baby tøj, for med al den sofa tid jeg er tvunget til for tiden, så ryger tingene altså bare af pindene i rekord fart.

4 kommentarer

  • Den er så sød! Glæder mig til at få kønnet at vide om et par uger, så kan jeg for alvor gå i gang med at strikke og sy! Jeg er bare ingen idé om jeg skal strikke i bomuld eller uld da jeg har termin d. 8/8. Det er jo ikke til at vide hvor varmt der er der..hm hm. Er også mest til uld!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • olinesmor

      Sådan havde jeg det også. Kunne simpelthen ikke vente med at få det køn at vide så jeg vidste hvilke farve vej jeg skulle gå. Fik en scanning på slaget 14 + 0 der afslørede en lille pige.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Susanne

    Orv, hvor er den fin! Og tak for tip, både når det gælder garn og opskrift 🙂

Den dårlige samvittighed