Bloomers og flæse sweatshirt

Snoningstrøje fra Strikkede babydrømme

 snoningstrøje3snoningstrøjeJeg har længe været fuldstændig forgabt i den snoningstrøje fra Strikkede babydrømme, som diverse dygtige strikke damer  for tiden viser frem på Instagram. Mit problem har bare været at jeg bare ikke har kunne lide den lukning i siden som bogen bruger, og så har jeg også været lidt skeptisk i forhold til at de snoninger. Kunne jeg overhovedet finde ud af det.

Og ja så noget helt tredje. Lige så meget som jeg elsker alle de fine strik sager bogen viser frem, lige så meget hader jeg opskrifterne. De er lange, uden diagrammer og til tider en anelse forvirrende. Og ja så lige noget helt fjerde er at opskrifterne simpelthen er så små i det, og især meget korte, i hvert fald alle dem jeg har strikket, at man er lidt på herrens mark når man går i gang.

Jeg er faktisk ikke den eneste der har det lidt stramt med de opskrifter. Kan se at flere meget erfarne strikke damer på nettet brokker sig over nøjagtig det samme.

Så her den anden dag spottede jeg så, også på Instagram, at der var nogle der var begyndt at strikke den som en cardigan i stedet. Altså med lukningen midt i, som en helt almindelig cardigan, og så var jeg solgt. Jeg måtte i gang.

I bag klogskabens lys var det måske en lidt stor opgave jeg gav mig selv. Ud over at jeg skulle følge en opskrift, som jeg synes er mega forvirrende, så skulle jeg også oppe i hovedet omformulerer den, så ledes at jeg endte ud med en lukning i midten i stedet for i siden.

Flere gange var jeg ved at give op, og da jeg endelig havde strikket alle stykkerne, og skulle til at samle, opdagede jeg at ærmerne var strikket forkert. Så forfra med dem. Da de så var strikket for anden gang, skulle jeg i gang med at samle stykkerne, og samtidig tage ind. Og det var i starten også en stor forvirring, og jeg endte nok med at gøre det en lille smule på min egen måde.

Nogle gange betaler det sig virkelig at være stædig. Og det tror jeg faktisk er min største force, når det kommer til al min syning og strikning. Jeg er nemlig pisse hamrende stædig, så stædig at selvom min tålmodighed normalt er meget lille, så vinder stædigheden over den manglende tålmodighed, og for uforstående vil det se ud som om jeg har en engels tålmodighed. Det har jeg bare ikke. Jeg er bare pisse hamrende skide stædig. Og jeg stopper ikke før, jeg er igennem et projekt. Om det så skal koste blod, sved og tårer.

På den anden side sidder jeg nu med noget jeg vil kalde verdens smukkeste snoningstrøje bare som cardigan. Den er simpelthen så fin, og ret vellykket hvis jeg selv skal sige det. Det er absolut ikke sidste gang jeg strikker den snoningstrøje som en cardigan, dog skal der nok lige gå lidt tid, for lige nu er mig og snoninger ikke helt gode venner.

Er den ikke bare fin?

Opskriften er som sagt fra Strikkede babydrømme, men kan faktisk helt gratis findes på Feminas hjemmeside lige her.

Garnet er fra Lanett babyuld fra Sandes i farven støvet orange.

Ps. Trøjen er forresten til babypigen, venter på garn til Olines projekt. Og det bliver så godt.snoningstrøje1

1 kommentar

Bloomers og flæse sweatshirt