Lidt om at skulle være storesøster og udvikling sådan generelt

Så er det altså slut

ballonbukser2ballonbukser1Tror jeg et par gange har proklameret dette, at det altså var slut med at strikke til baby pigen. Hun drukner jo snart i strikket baby tøj, men jeg har virkelig svært ved at lade være. Der findes så mange fine ting man kan strikke til baby piger, og så elsker jeg altså bare at man lynhurtigt ser et resultat. Hvis jeg strikker til Oline sidder jeg hurtigt med over 200 masker på pinden, og så tager det altså bare sin tid, bare at få strikket en enkelt pind. Og det er bare en dræber for min strikkelyst har jeg opdaget.

Kommer nok ALDRIG til at strikke til mig selv.

Men den her lille dragt fra Susie Haumann’s “All you knit is love” blev jeg altså lige nødt til at strikke inden jeg tager en lang pause fra babystrikken.

Den var ret nem, og arbejdet skred hurtigt fremad. Jeg har ikke lavet helt så mange udtagninger som opskriften foreskriver, da jeg synes den ville blive ALT for poset i det.

Nu bliver det spændende, at se om det var den rigtig beslutning, når jeg endelig får en baby at proppe i den.

Den er strikket i et af mine absolutte ynglings garner nemlig Drops alpakke/silke blanding. Det er bare så lækker at strikke med og finishen bliver bare så flot.

Jeg har strikket den med en dobbelt tråd. Prøvede først med en tråd, men jeg synes det blev alt for løst og tyndt i det, trods en pind 2,5. Men det er jo en smagssag, og man må prøve sig lidt frem, for at få det ønskede udseende.

Næste projekt bliver 110 % til Oline, og så må jeg smide min antipati mod mange masker på pinden langt væk, og bare strikke der ud. Nu skal jeg bare lige finde det rigtige projekt, og det rigtige garn.

5 kommentarer

  • Karen Elisabeth

    Den er smuk – Virkelig skønt garn, det må jeg prøve at strikke i en dag

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg er simpelthen så imponeret! Ville ønske jeg kunne kaste mig ud i noget så kompliceret. God weekend

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • olinesmor

      Om 2 år strikker du noget lignende. Tror faktisk det er 2 år siden jeg strikkede den vest som dig og Signe har strikket. Og tak i lige måde.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Så smuk dragt. Elsker den gule, sarte farve. Rigtig klogt mht. antallet af udtagninger. Farmor strikkede den til Blommen, da hun var baby. Har netop fundet den frem igen, og den ER meget poset. Også når den kommer på. Og det kan godt se lidt vildt ud på en baby, der jo bare ligger. Glæder mig til at se, hvad du finder på til Oline.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • olinesmor

      Jeg kunne godt se at allerede efter 2 udtagninger, så var den rigeligt poset. Tror ikke engang jeg lavede halvdelen af dem der skulle laves. Tør slet ikke at tænke på hvor poset den havde været blevet hvis jeg havde lavet dem alle sammen.

Lidt om at skulle være storesøster og udvikling sådan generelt