Mickey og to par sneakers

Et par baby futter

babyfutterDem der følger med på Instagram har allerede fået et lille kig på et par fine baby futter jeg lige har afsluttet. Er de ikke bare for skønne???? Og så kan jeg slet ikke forstå at babyfødder kan være så små. Det er jo lige før der kun er plads til Olines halve storetå i de små futter. Utroligt altså.

Opskriften er stærkt inspireret af Poppy Roses fine baby futter, som jeg brugte flittigt til Oline dengang hun var en lille baby.

Desværre har dem fra Poppy Rose en ulempe, og det er at de simpelthen er lavet i alt for lækkert og blødt garn. Det bløde garn gør altså at de lige glider lige så fint af foden, når baby bare sparker en lille smule.

Normalt går jeg all in, når det kommer til lækkert blødt garn, men når det kommer til baby futter, så er det altså en god ide at vælge noget lidt mere krads garn. Det sidder bare lidt bedre fast af en eller anden mærkelig grund. Tror det er de lidt strittende fibre (som også gør at det kradser), der gør at de hænger bedre fast i strømpen eller i strømpebuksen.

Grundopskriften har jeg fundet på Drops hjemmeside, og den er også ganske fin, men kan  ganske nemt forvandles til andre designs, hvis man er lidt erfaren ud i strikkeriet.

Den her version er lavet ved at lave “riller” af skriftevis vrangen og retten af glatstrik, hvis det overhovedet giver nogen mening.

Jeg har i hvert fald et par andre designs i tankerne, som skal prøves af snarest muligt.

4 kommentarer

  • Stefanie

    Hej 🙂

    Hvor er de bare fint strikket babyfutterne!

    Jeg har dog et spørgsmål:
    Ved sammensygning fra hæl til skaft, hvordan har du syet det så fint sammen?
    Har du syet sammen fra vrangen og så foldet futten ud igen?

    mvh stefanie

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Virkelig cute! Og fin fin farve.

Mickey og to par sneakers