Marapytta sy kursus del 1

Projekt børnehave tøj

Processed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with f2 preset

Jeg må vist indse at den tid, hvor jeg kunne Oline af sted i dagpleje i  hendes fineste kjole er for længst forbi, nu hedder det børnehave, og her kommer man hjem med tomat på blusen, og mudder i hele hovedet.

Så nu er det slut med fint tøj i børnehave. Sidste uge kostede alene to bluser, som nu ikke er sort/hvid stribede mere, men sort/hvid stribede med tomat røde pletter. Og ikke engang min gode ven Vanish kunne fjerne de skide tomat pletter.

Så projekt børnehave tøj er skudt i gang. Det har bla betydet, at jeg har sat mig foran sy maskinen, og syet et par kjole i billigt jersey stof, så kan de overøves med Vanish, smides i maskinen på 60 grader, og hvis de overlever er det bare fint, og hvis ikke, så overlever jeg nok også.

Ud over kjole syning så tror jeg faktisk også jeg vil i den lokal mødre hjælp eller genbrug en dag. Måske man kunne gøre et par kup der. Så faktisk et Wheat termosæt hænge uden foran den lokal mødre hjælp her i Skibhus kvarteret for nogle uger siden, så mon ikke også de gemmer på noget (billigt) guld inde i butikken.

Kjolen tager mig max en time at sy, og stoffer har kostet mig 80 kr. Mønstret har jeg selv lavet ud fra et alm bluse mønster, og stoffet har jeg købt i Stof og Stil.

FullSizeRender

I skal da ikke snydes for kjolen i action. Behøves jeg at sige at hun E L S K E R den.

Olines sko er fra Adidas

Indlægget indeholder affiliate links

1 kommentar

  • Så fin den er! Var selv i Stof og Stil for å finne noe jersey til børnehavetøj, kunne ikke se de fine striber der. I stedet blev det noget prikket, det var ikke så rimeligt, men smukt 🙂

Marapytta sy kursus del 1