En af de dage

Endnu en strik til samlingen

P1080906P1080909

Jeg er gået lidt strik amok her på det sidste. Synes simpelthen det er så fedt at sidde med sit strikke tøj og se hvordan det langsomt tager form, og jeg er blevet lidt mere modig med at bruge lidt mere advancerede opskrifter. Lidt utroligt at tænke på at for et år siden kunne jeg dårligt nok strikke et simpelt halstørklæde. Et bevis på at det kan lade sig gøre at lære sig selv at strikke, bare man har viljen og tålmodigheden, og måske en smule talent.

Min sidste nye kreation er denne cardigan i en lækker brunlig nuance i det dejligste bløde uld. Opskriften har jeg fået af Stinne, og det er virkelig en helt igennem fantastisk opskrift. Pasformen er så fin, og så er det faktisk, tro det eller lad vær, ret nem at strikke. Opskriften er nem og forståelig,  men alligevel får du et fabelagtigt resultat.

Det er absolut ikke sidste gang jeg bruger den opskrift.

4 kommentarer

  • Hvor er den flot! Jeg har ikke lært at strikke endnu, da jeg slet ikke lige kan overskue hvordan jeg skal kaste mig ud i det. Så jeg synes det er temmelig sejt hvad du har lært dig selv det seneste år. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • olinesmor

      Tak Maiken. Det kan virkelig anbefales at komme i gang, det er noget helt andet end at sy, og så er fordelen jo at man kan gøre det overalt, og det er til at tage med dig, hvis du skal nogle steder. Man smider jo ikke lige sy tøjet og overlockeren i tasken :-). Arbejder på et lille indlæg om at komme i gang med at strikke så stay tuned.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • FUCK (undskyld) hvor er du sej…. Sig lige til når du tager bestillinger ind ik? Meget meget smuk det er den <3

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • olinesmor

      Tak Michela. Det skal jeg nok, men der er nok lang vej igen. Er ikke en hurtig strikker og har 1000 projekter ting jeg gerne vil strikke til Oline.

En af de dage